torsdag 1. desember 2011

1. desember




Da åpner vi første luke i adventskalenderen og her finner vi to julelykter som stammer fra 1950-tallet. Jeg tenker meg at dette er pynt som skal henge på juletreet. 

Det er mimregubben som har sendt meg bildet (sammen med flere andre bilder som vil bli vist etterhvert) og det er i grunnen han som skal ha litt av "æren" for at jeg valgte å lage en adventskalender her på bloggen. Da jeg så disse tingene som han sendte meg så fikk det meg til å tenke at det ville være gøy å se flere bilder av julepynt fra før i tiden. Og det avstedkom altså idèen om en adventskalender.  

Hvilken julepynt har du fra din egen barndom?


En liten oppdatering: Som det er presisert i kommentarfeltet her så var disse lyktene innkjøpt for å henge som pynt på lampettene og ikke på juletreet.