tirsdag 12. juli 2011

Papirdukker

Ja, det er utrolig hva man finner når en rydder. Kom plutselig over disse papirdukkene og da begynte jeg å mimre om "gamle dager". Papirdukker kom ofte som vedlegg til ukeblader. Der jeg bodde var det en fargehandler som solgte ark med forskjellige utgaver av dukkene. Jeg husker ennå den spennende lukten i butikken av alt fra maling til rengjøringsartikler og parfyme. Ja, vi kjøpte faktisk oppvaskmiddel i "løs vekt", vi hadde med flaske som ble fyllt opp i butikken.

Mine venninner og jeg slo nok ihjel mange timer med å klippe ut møbler og interiør fra ukeblader og dette brukte vi i leken med papirdukkene. (De måtte jo ha et sted å bo). Vet ikke om dagens små piker leker med sånt.

Det er nok mulig at disse papirdukkene her stammer fra min datters barndomstid på 70-tallet men utseende har ikke forandret seg så mye fra 50-tallet tror jeg. Kanskje snittet på klesdrakten. Iallefall synes jeg det er et hyggelig gjensyn.

Hilsen Storesøster.