torsdag 18. august 2011

Nostalgiske bruskasser





Har fått disse to bildene fra Mimregubben.  Dette er bruskasser som ble "til overs" da Mineralvannfabrikken Bjørgvin (i Bergen) ble nedlagt. Og jeg forstod det slik at det var skikkelig kamp om disse nostalgiske bruskassene - forståelig nok.  Er det noen som husker sånn omtrent når trekassene gikk ut av produksjon?

Disse kassene her kunne man fylle med blant annet Crown-Cola og Asina ("Solo"). Må innrømme at jeg ikke husker navnene på de andre brus-typene. Noen som har bedre hukommelse enn meg? Det fantes vel også sitronbrus og appelsinbrus hvis jeg ikke tar helt feil....?

Et lite PS.  Nå har jeg også fått tilsendt bilde av posene man fikk når man handlet på Mineralvannfabrikken. Jeg regner med at posene ble brukt når man ikke kjøpte en hel kasse i slengen....