søndag 18. desember 2011

Vi åpner luke nummer 18.


Fra nå av blir det ingen jul uten "kirken"
.

Denne kirken har alltid vært en av mine favoritter helt fra jeg var liten. Den stod riktignok fremme hele året, men når julen nærmet seg så ble den alltid flyttet slik at den ble en del av juledekorasjonen/nisselandsbyen vi hadde hjemme. Og jeg husker at jeg alltid stod nedenfor og beundret den.

Da min mor døde i vår så ble det meg som arvet den så fra nå av blir det ingen jul uten .... Jeg har i alle år fra jeg var liten kalt det for en kirke, men når jeg nå som voksen ser bedre etter så ligner det vel mer på et tårn enn en kirke, men det spiller ingen rolle; den kommer nok alltid til å forbli en "kirke" for meg....

Vet ikke hvor gammel den egentlig er, men vi har hatt den så lenge jeg kan huske; hvilket vil si at den kan være fra begynnelsen av 1960-tallet.


Oppdatering: da har Storesøster påpekt at kirken nok er endel eldre enn jeg trodde; sannsynligvis fra før 1950-tallet.