onsdag 7. desember 2011

7. desember

Dette innlegget har Tove fra Dronninghuset publisert på sin blogg, men det passer jo også veldig godt her i adventskalenderen og jeg har derfor fått lov å kopiere det.
Engledans og pling-pling-pling


 Har lenge vært på utkikk etter ENGLESPILL og har heldigvis kommet over noen esker bl.a. på loppemarkeder. De minner meg veldig om barndommens jul og er bare så nydelige. I går skulle jeg endelig sjekke ut disse tre eskene, og sette englespillene sammen ett etter ett, men det eneste som var helt komplett var det til høyre (det er kan hende derfor folk har kvittet seg med dem også, fordi de manglet en del eller to.... )
- og det var nok det desidert vakreste også, med juletre i midten, noe de andre ikke hadde!



 Det til venstre og i midten er svensk, mens det til høyre - og med juletreet - er tysk.
Til og med eskene er vakre, synes jeg.



Måtte naturligvis prøve herligheten... og det ble lys og liflige  pling-pling-pling i stuen når englene danset rundt treet... Nå gjenstår bare å pusse messingen så den blir skinnende og blank, for akkurat englespillet må stråle og funkle, synes jeg!!!

Gode minner for meg er nettopp pussingen av messing og kobber ved kjøkkenbordet hjemme som barn like før jul, for absolutt alt skulle være nypusset og skinne når julen ringtes inn 
;-))


Englespillet ble vakkert ja!?

Har du noe fra barndommens jul du plukker frem igjen, år etter år???
 klem TOVE