mandag 12. desember 2011

12. desember

Jeg klarer meg ikke uten...




..My great-grandmother's tablecloth. La tovaglia! 


Mia nonna (norvegese) ci ricamó il nome di mia madre affinché nessuno altro se la aggiudicasse in caso lei venisse a mancare. E ora ce l`ho io! Sono solo due anni che la uso io (purtroppo) prima stava a casa di mia nonna, e lei ci teneva tantissimo. È per me simbolo del Natale norvegese, old style.

Min norske bestemor broderte min mors navn på den slik at ingen andre skulle tilegne seg den hvis hun ble borte. Og nå har jeg den! Jeg har dessverre bare hatt den i to år; den har alltid vært i min bestemor hus og hun var veldig glad i den. Og for meg er det et symbol på den gammeldagse, tradisjonelle norske julen.

Ciao! 



Denne har Vesle Serena fra Norwegian foods illustrated (by an Italian) sendt meg, skrevet på italiensk og jeg har oversatt det til norsk. (Håper jeg har gjort det riktig...!)