lørdag 2. juli 2011

Minnebøker - del 2

Her er min mors minnebok som hun antagelig fikk til jul i 1936. Den er full av minner fra slekt og skolevenninner datert fra 1936 til 1947. Jeg falt for et minne fra min far som han har skrevet i nettopp - 47. Å, tenk så romantisk skrevet av en ung mann på 19 år. Mor og far giftet seg i 1949 og er nå borte begge to. Men minnene lever!

Min minnebok fikk jeg til jul i 1959. Den første som fikk skrive i den var min far. Dette er små skatter som skal gjemmes til etterslekten og hvem vet, kanskje noen vil sitte i fremtiden og minnes slekten. 
Hilsen Storesøster

Minne:
Hvis du var min når løvet sprang
da gikk jeg med deg dagen lang
langt over skog og heie.

Hvis du var min når sommeren lo
da gikk vi høyt til fjelds vi to
på lyse solskindsveie.


Minne
Som første "mann"
jeg skrive kan
et lite kvad
på første blad

Jeg ønsker deg
alt godt på jord
Tenk av og til
på far og mor.
Hilsen Far